Aktuelt fra Center for Børneliv

Tirsdag d. 9. februar blev Center for Børnelivs generalforsamling afholdt på Frederiksberg. Her blev bl.a. en række nye forslag vedtaget

Generalforsamling d. 9. februar 2016

Et centralt tema under Center for Børnelivs generalforsamling var bl.a. "praksisbaseret forskning " - eller med andre ord at fagprofessionelle skal have en mere central rolle i fremtiden, når det gælder planlægning af ny forskning så den rammer behov i praksis - såvel som inddragelse og deltagelse i fremtidige forskningsprocesser.

FTF udgav i 2015 rapporten ”Forskning i Praksis” som konkret inspiration til netop dette formål. Rapporten kan læses her.

Ved generalforsamlingen blev også vedtaget en række nye forslag:

• Ændring i Center for Børnelivs vedtæger
  • At det i fremtiden skal være muligt for arbejdspladser eller organisationer at være medlemmer af Center for Børneliv, og dertil betale et særligt arbejdspladskontingent
  • At der fremover ved generalforsamlingen vil være et fagligt oplæg fra forskningens verden som en del af programmet

Har du lyst til at have medindflydelse på vores fremtidige arbejde, så meld dig ind i Center for Børneliv her.

OM CENTER FOR BØRNELIV

Børns Vilkår